Gadżety reklamowe z tworzywa sztucznego. Jak wykonuje się druk na plastiku?
Odpowiedni dobór firmowych gadżetów może wzmocnić pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach klientów i być przy okazji formą reklamy. Plastik to jeden z najpopularniejszych surowców wykorzystywanych do produkcji tego typu akcesoriów. Jakie gadżety reklamowe z tworzywa sztucznego są najczęściej wykorzystywane przez firmy, którym zależy na skutecznej i niedrogiej promocji?
Linijki
Plastikowe linijki z logo firmy to bardzo praktyczne nośniki reklamy, które doskonale sprawdzają się do promowania na przykład przedsiębiorstw z branży budowlanej, edukacyjnej i projektowej. Można wręczyć je uczniom, studentom oraz pracownikom biurowym lub kontrahentom, którzy regularnie odwiedzają naszą siedzibę. Producenci tego typu produktów oferują zarówno standardowe sztywne linijki, modele elastyczne, wyposażone w lupę, jak i linijki, umożliwiające wykonanie bardziej skomplikowanych pomiarów geometrycznych.
Otwieracze do butelek
Otwieracze do napojów to kolejny z produktów promocyjnych, które wytwarza się zwykle z plastiku. Są niezastąpione w wielu sytuacjach i nie ma chyba klienta, który nie byłby zadowolony z takiego giftu. Te przydatne gadżety z pewnością sprawią, że dana firma zostanie zapamiętana w pozytywny sposób.
Długopisy
Plastikowe długopisy z nadrukiem to kultowe wręcz gadżety reklamowe. Każdy z nas przynajmniej raz w życiu został obdarowany tego typu upominkiem obrandowanym logotypem banku, korporacji lub lokalnej firmy. To ekonomiczne i sprawdzone rozwiązanie.
Klipsy i spinacze
Klipsy, spinacze to gadżety reklamowe, które warto wręczać klientom posiadającym biura stacjonarne. Sprawdzą się wszędzie tam, gdzie używany jest papier, sporządzane są notatki oraz ciągle krążą w obiegu dokumenty. Oznaczone atrakcyjnym logotypem firmy poza funkcją praktyczną będą też dyskretnie promowały markę.
Jak wykonuje się druk na plastiku?
Nadruk na tworzywach sztucznych można wykonać za pomocą kilku metod znakowania np. druku offsetowego UV, tampodruku czy sitodruku.
Technika druku UV jest zbliżona do tradycyjnego drukowania za pomocą zwykłej drukarki – jednak różnicą jest wykorzystanie profesjonalnych, polimerowych tuszy drukarskich o właściwościach utwardzających (pod wpływem działania lamp LED). Druk UV może być stosowany zarówno na sztywnym, jak i elastycznym plastiku o gładkiej lub nierównej fakturze. Wydrukowana w ten sposób grafika jest odporna na wodę, niskie temperatury oraz promieniowanie słoneczne.
Tampodruk to szeroko wykorzystywana metoda druku, która sprawdza się w przypadku gadżetów reklamowych o wklęsłych i wypukłych powierzchniach np. długopisów, układanek, zapalniczek, linijek, kubków. Podstawowym narzędziem, używanym przy tego typu pracach jest tzw. tampon – stempel z gładkiego i miękkiego tworzywa (zwykle silikonowego). Wspomniany stempel jest bardzo elastyczny, dzięki czemu dopasowuje swój kształt do kształtu zadrukowanego gadżetu.
Sitodruk to jeden z najprostszych sposobów drukowania. Na czym polega druk sitowy? Farby przepuszczane są przez sito napięte na aluminiowej ramie, zgodnie z przygotowaną formą. Zaletą farb sitodrukowych jest żywotność, odporność na ścieranie oraz światło. Trzeba jednak przyznać, że powstały nadruk jest gorszej jakości niż w przypadku druku UV.
Chcesz nanieść druk na firmowe długopisy, otwieracze, breloki, linijki lub inne akcesoria? Chętnie podejmiemy się tego zlecenia. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w profesjonalnym znakowaniu gadżetów reklamowych z plastiku oraz innych materiałów. Zapraszamy serdecznie do kontaktu, zarówno właścicieli małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw z różnych branż.